Kesakitan dan Pembedahan Buasir

Posted by Hajar | 04:31 Categories:
Pada pesakit yang hidapi buasir, biasanya akan berlaku pendarahan dan kesakitan. Puncanya adalah kerana darah membeku dalam buasir dan apabila ia bergesel, akan menyebabkan pendarahan terutamanya semasa membuang air besar. Jika tiada rawatan, ia akan menyebabkan bernanah dan juga mengalami jangkitan kuman.

Selepas pembedahan buasir, anda perlu diingatkan supaya tidak menjangkakan luka pembedahan itu cepat sembuh. Biasanya, luka dari pembedahan sembuh diantara 2 minggu hingga mencecah sebulan. Biasanya, kesakitan akan terjadi semasa proses sembuh dari pembedahan buasir itu. Jadi, pesakit akan masih merasai penderitaan kesakitan terutama apabila oto dubut mengecut.

Setiap pembedahan pasti akan ada risiko. Doktor sendiri tidak akan memberi jaminan kepada pesakit dari 100% selamat dan tiada risiko. Biasanya, risiko bagi pembedahan buasir adalah luka tersebut terkena jangkitan kuman dan bernanah. Lebih-lebih lagi kawasan dubur yang selalu lembab dan banyak kuman.

Jadi, elakkan dari melakukan pembedahan jika masih ada jalan lain untuk merawat buasir. Saranan saya supaya anda dapatkan Ramuan Taufiq. Sudah banyak pembeli mendapatkannya dan telah ramai yang berjaya. Diantaranya, anda boleh lihat pada feedback pembeli kepada kami di <<<SINI>>>

Ingatlah, hidup kita ini singkat dan jika anda tidak menikmati hidup kita dengan selesa, bila lagi kita boleh nikmatinya. Setiap penyakit pasti ada ubatnya. Apa yang perlu buat adalah usaha dan tawakkal.


Jika terdapat soalan berkaitan buasir atau Ramuan Taufiq, boleh lah SMS/WHATSAPP ke 019-9466763. Kami akan menjawab persoalan anda sebaik mungkin.

2 comments:

  1. Bagi saya fon number ke kamarulzamanishak21@gmail.com.
    Untuk saya hubungi

    ReplyDelete
  2. 0197100603..iskandar..bandar kinrara

    ReplyDelete

  • RSS
  • Facebook
  • Youtube