Pada artikel lepas, saya telah menerangkan serba sedikit berkenaan Buasir dan Ramuan Taufiq. Jadi, untuk artikel pada bulan ini, saya ingin menerangkan tentang rawatan buasir dan risiko yang dihadapi dari rawatan tersebut.

Sebelum itu, saya ingin mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah dan Puasa kepada anda yang beragama Islam. Semoga Amal dan Ibadah kita diterima oleh Allah s.w.t. Insyaallah. Kepada pembeli Ramuan Taufiq yang berpuasa, aturan makan Ramuan Taufiq adalah sedikit berubah. Oleh kerana pada bulan Ramadhan ini, umat Islam berpuasa, jadi masa makan Ramuan Taufiq masih 2 kali sehari iaitu pada masa selepas bersahur dan selepas berbuka.

Setiap rawatan, mempunyai risiko masing-masing walaupun pembedahan dilakukkan oleh hospital atau klinik. Tapi, saya percaya kebanyakan penghidap buasir pasti cuba mengelak dari melakukan pembedahan di dubur.

Ini kerana luka dari pembedahan di dubur agak lambat untuk sembuh kerana di dubur agak banyak lendiran dan kuman. Jadi, luka tersebut tidak akan kering dalam masa yang singkat. Walau bagaimanapun, pembedahan masih boleh dilakukan terutama kepada buasir yang besar dan tidak dapat dirawat dengan menggunakan ubatan lagi.

Sebab itu, saya menyarankan kepada penghidap buasir supaya mendapatkan Ramuan Taufiq ini secepat mungkin supaya buasir tidak makin teruk. Malah, ada juga pesakit yang sanggup menahan dari membuang najis akibat trauma dan selalunya, pesakit yang telah melakukan pembedahan akan berasa sakit ketika buang air besar.

Sebenarnya, terdapat banyak cara lagi untuk rawatan seperti bekam dan suntikan. Baisanya rawatan suntikan dilakukan oleh tabib cina yang tidak dibuat oleh doktor yang bertauliah. Memang rawatan tersebut ada yang berkesan, tetapi risikonya adalah lebih besar. Keberkesanan rawatan tersebut bagaimanapun bergantung kepada saiz dan jenis buasir yang dihidapi.

Ada juga doktor Pengamal Perubatan Am yang melakukan rawatan secara suntikan. Rawatan tersebut dinamakan sclerotherapy.  Iaitu dengan menyuntik pembeku darah pada kawasan bengkak dan membiarkan menyebabkan kawasan bengkak tersebut menjadi keras. Dan akhirnya, kawasan bengkak tersebut tertanggal sendiri.
Namun bergitu, buasir masih tetap boleh berulang semula dan biasanya selepas setahun terutama terhadap pesakit yang mempunyai sembelit yang kronik.

Tetapi, kenapa hospital tidak menggunakan rawatan suntikan tersebut untuk merawat pesakit Buasir?

Ini kerana semestinya adalah risiko dan akibat yang besar. Jika rawatan secara suntikan digunakan, pembeku darah itu pecah dan membawa akan membawa darah beku ke organ lain seperti otak, jantung, paru-paru dan lain-lain lagi.

Ini menyebabkan kesan yang lebih besar akan berlaku seperti stroke, susah bernafas, penglihatan menjadi kurang atau buta, malah pesakit juga boleh meninggal dunia dengan kesan dari rawatan suntikan ini.
Sebab itulah pihak hospital melakukankan pembedahan dan tidak menggunakan kaedah rawatan suntikan.

Oleh itu, saya amat galakkan pesakit Buasir mencuba Ramuan taufiq ini. Ia tidak membahayakan dan berisiko kerana herba 100%. Elakkan dari melakukan rawatan yang saya sebut di atas. Risiko pasti ada lebih-lebih lagi pesakit yang mempunyai penyakit kronik seperti kencing manis, darah tinggi, diabetes dan lain-lain lagi.

Ramuan Taufiq adalah sesuai digunakan oleh semua orang. Cuba elakkan dari mendapat rawatan dia atas kecuali jika buasir anda benar-benar teruk dan tidak dapat diubati lagi, barulah anda boleh dapatkan rawatan tersebut. Apa pun, dapatkan nasihat dan berbincang dengan doktor dahulu sebelum mendapatkan rawatan di atas.

2 comments:

  1. isi sama je ngan blog doctor tu,copy paste ke???

    ReplyDelete
  2. Masalah cara pengendalian pembuatan ubatan herba encik ni bersih dan selamat ke?..ada klinikal proven ke?..tak payah nak claim ayat lepas pembedahan trauma nak membuang..seolah2 memperkecilkan cara doktor pakar menjalan sesuatu pembedahan keatas pesakit buasir...ayat marketing jual produk sgt power kan...lpas tu kaya dlm masa yg singkat,g buat umrah balik hari erk..bestnya hidup founder..memperdayakan org..

    ReplyDelete

  • RSS
  • Facebook
  • Youtube