Cara Penjagaan dan Kebersihan diri untuk Pesakit Buasir

Posted by Hajar | 07:46 Categories:
Bagi pesakit buasir, anda boleh mengikuti penjagaan diri yang kami berikan dibawah supaya boleh mengurang rasa sakit, bengkak atau inflamasi buasir. Diantara pengjagaan diri adalah seperti berikut:

  1.  Anda boleh menggunakan rawatan topical iaitu menyapu krim buasir atau supositori yang mengandungi hidrokortison. Selaian itu, anda juga boleh menggunakan pad yang mengandungi agen kebas.
  2. Berendam secara kosisten dalam air mandian suaman dan lakukannya beberapa kali sehari. 
  3.   Anda juga boleh menggunakan mandian sitz dengan air suam.Mandian sitz boleh diletakkan di dalam tandas dan juga boleh didapati di farmasi atau stor perubatan.
  4.  Jangan menggunakan tisu yang kering semasa membuang air besar. Gunakan tisu yang lembap atau tisu yang dibasahkan.
  5. Pastikan kawasan anus tersebut bersih.Ketika mandi, anda tidak perlu menyabun pada kawasan tersebut kerana ia akan menjadikannya lebih teruk. Mandi dengan air suam dan bersihkan kawasan kulit disekitar anus tersebut. Selepas mandi, keringkan kawasan tersebut dengan pengering rambut secara perlahan-lahan untuk mengurangkan kelembapan yang akan mengakibatkan iritasi.
  6. Tolak semula buasir yang prolaps (terkeluar dari kedudukan asal). Jika buasir tersebut mangalami prolaps, tolak secara perlahan-lahan buasir ke dalam ruang anus.
  7. Kami menyarankan anda mengambil Ramuan Taufiq iaitu ubat secara oral (makan) untuk buasir.  Disamping itu, anda juga boleh mengambil Paracetamol, aspirin atau ibuprofen bagi mengurangkan ketidakselasaan yang dialami.

Ramuan taufiq adalah sesuai untuk yang menghidapi buasir dan telah terbukti berkesan dengan feedback yang diberikan oleh pembeli-pembeli yang lepas. Sila klik di <<<SINI>>> untuk melihat feedback pembeli lepas. Ia boleh diambil bersama ubat-ubatan lain.

Penjagaan kerbersihan ini adalah untuk mengurangkan simpton yang dialami oleh pesakit buasir dan penjagaan kebersihan diri ini tidak akan menghilangkan buasir. Dapatkan Ramuan Taufiq untuk mengubati Buasir yang dialami. Ia berkesan dan telah menyembuhkan pesakit buasir.

Jika terdapat sebarang persoalan mengenai RamuanTaufiq atau buasir, boleh 
SMS/WhatsApp di 019-9466763. Kami akan menjawab segala persoalan dari anda.

1 comment:

  1. Info yang berguna. nak tau sikit tentang ubat yang dijual ni berfungsi mcm mana.

    Ubat Buasir

    ReplyDelete

  • RSS
  • Facebook
  • Youtube