Buasir boleh berlaku kepada seseorang bergantung kepada banyak faktor. Diantara faktor-faktor yang boleh menyebabkan buasir adalah keturunan, gaya pemakanan, berat badan dan lain-lain. Jika anda menghadapi buasir, amat digalakkan mendapat pemeriksaan di klinik atau hospital.

Ini adalah untuk memastikan penyakit tersebut adalah penyakit Buasir atau penyakit lain. Tahukah anda, sebahagian besar pesakit menyangka mereka menghadapi buasir. Tetapi, mereka tidak menghadapi buasir. Terdapat banyak penyakit yang mempunyai simpton-simpton hampir sama seperti Buasir. Oleh itu, amat penting anda melakukan pemeriksaan awal di klinik atau hospital.

Sebenarnya, tiada kaedah khusus yang dapat mencegah buasir. Tetapi, amalan gaya hidup sihat dapat menghidarkan dari menghidap Buasir. Diantara nya adalah:


  • Dengan mengubah gaya pemakanan. Anda digalakkan memakan makanan yang mengandungi sumber serat seperti sayur-sayuran dan buah-buahan. Anda digalakkan mengambil sehingga lima hidangan sayur dan buah setiap hari.
  • Banyakkan minum air. Semakin banyak makanan yang mengandungi serat, semakin banyak air yang perlu diminum. Sekurang-kurangnya anda perlu 1-2 liter setiap hari.
  • Pelajari dan fahami cara buang air yang betul.
  • Bersenam setiap hari. Sekurang-kurangnya 30 minit berjalan secara pantas setiap hari.
  • Jangan tahan untuk buang air.
  • Jangan memaksa diri buang air.
Semua pencegahan diatas adalah perkara yang perlu dilakukan setiap hari. Ia bukan sahaja untuk mencegah Buasir sahaja, tetapi boleh mencegah dari penyakit-penyakit lain juga.

Kepada pesakit yang menghidap Buasir, disyorkan mendapat Ramuan Taufiq ini dan amalkan Ramuan Taufiq sebagai makanan tambahan anda. Ia boleh menyembuhkan Buasir. Tetapi, Buasir juga boleh timbul balik jika sudah sembuh.

Oleh itu, sambil mengamalkan Ramuan Taufiq ini, lakukan kaedah-kaedah pencegahan di atas. Segala pertanyaan mengenai Ramuan Taufiq, boleh SMS ke 019-9466763. Kami akan menjawab pertanyaan anda dalam masa 1-30 minit selepas SMS diterima.

1 comment:

  1. Buasir juga boleh dielakkan dengan menurunkan berat badan bagi mereka yang gemuk. Tambahan lagi, cuba elak gunakan tandas jenis mencangkung kerana ia boleh menambahkan tekanan intraabdomen ke arah dubur.

    ReplyDelete

  • RSS
  • Facebook
  • Youtube