Rawatan Buasir di Rumah.

Posted by Hajar | 02:32 Categories:
Rawatan Buasir di rumah lebih melibatkan kepada tabiat pemakanan yang sihat, yang mana langkah pertama adalah untuk mengelakkan buasir menjadi semakin teruk.

Tingkatkan diet anda dengan pemakanan lebih kepada buah-buahan dan sayur-sayuran, minum banyak air semasa makan dan sepanjang hari.

Tingkatkan pengambilan serat harian dengan makan lebih banyak bijirin, kacang dan roti. Elakkan dari membuat buasir yang dihadapi lebih teruk.

Elakkan dari  menggosok pada kawasan dubur. Bilas dengan air dan bukannya menyapu dengan kertas tandas. Elakkan dari menggunakan sabun yang megandungi bahan wangian atau perwarna.

Selepas pembersihan, tepuk kawasan dubur perlahan-lahan dengan tuala atau kain yang lembut dan mudah penyerapan. Sapukan ais beberapa kali sehari dalam 10 minit untuk satu-satu masa. Diikuti dengan penekanan haba pada kawasan dubur untuk 10-20 minit lagi.

Sebagai pemulihan proses, gunakan Ramuan Taufiq mengikut aturan makan yang diarahkan. Iaitu 2 kapsul sekali makan dan dua kali makan sehari (Pagi dan Petang). Ramuan Taufiq akan bertindak lebih pantas dalam proses pemulihan dengan mengamalkan rawatan Buasir di atas.

0 comments:

Post a Comment

  • RSS
  • Facebook
  • Youtube